Sunday, August 16, 2015

Hakuna Matata


"Hakuna Matata..."

It means no worries, for the rest of your days.







*****


14 August

Sepanjang hampir tiga tahun keberadaan kita di bumi Jordan, setiap kali balik Malaysia tak pernah satu flight, kan angah? 

Dia bakal pulang cuti sem musim panas ini.  Kepulangannya sangat dinantikan adik-adik dan keluarga di Malaysia. Mana tidaknya, dua tahun mengumpul rindu di Jordan. Bulat tekadnya untuk tidak pulang ke Malaysia tahun lepas, menyebabkan saya buat keputusan balik seorang.

"Angah nak challenge diri tak balik Malaysia 2 tahun. Macam along, masa first year tak balik, next year balik rasa puas jumpa orang-orang kat Malaysia kan..?"

Tahun ini, dia balik, saya tak balik.

Maka skop tugasan yang dijawatnya sekarang, diamanahkan kepada saya sebagai pemangkunya. Haih..Memang dari sekolah suka pass baton ya?


"Senang...ada kakak...."





15 August


Faheem.
Sebelum menapak ke bumi Jordan buat pertama kali, raut wajah ini yang tersimpan kekal dalam kotak memori. Sehinggalah usianya sudah menginjak ke tingkatan satu. Tak sedar begitu pantas masa berlalu. Perubahan demi perubahan dapat dilihat padanya.

Kini keberadaannya di alam remaja. Fasa yang memerlukan kepercayaan yang tinggi, sentuhan yang membina, dan perhatian yang lebih dalam membentuk peribadinya sebagai pemuda yang faham.


" Moga cepat matang Faheem..."




*****




We were born to be real,
not to be perfect.




Happy Birthday for both of you.